Blog

Strefa relaksu w biurze: korzyści dla Twoich pracowników

Sprawdzamy, jak strefy chilloutu wpływają na funkcjonowanie i efektywność zespołu.

Strefy chilloutu w biurach są tematem kontrowersyjnym – jedni uważają, że niepotrzebnie rozpraszają pracowników, inni zaś – że są niezbędne dla efektywnej pracy. Sprawdzamy, jak w praktyce wpływają one na zespół i jakie korzyści możesz osiągnąć, decydując się na ich stworzenie

Odpoczynek kluczowy dla efektywności?

Przeciętny pracownik jest w stanie wykonywać swoje obowiązki w stanie maksymalnego skupienia nie dłużej, niż przez dwie godziny. Po tym czasie potrzebuje przerwy – zazwyczaj wstaje od biurka, idzie na krótki spacer lub robi kawę. Nawet jeśli spędzi kilkanaście minut w kuchni lub jadalni, w praktyce nie ma szans na odpoczynek; przebywa bowiem w gwarnym otoczeniu, które dostarcza mu dodatkowych bodźców.

Jakie byłoby najlepsze wyjście z tej sytuacji? Zapewnienie mu miejsca, które pozwoli na efektywny odpoczynek, odcięcie się od biurowej rzeczywistości i zebranie myśli. W odpowiedzi na te potrzeby, w biurach zaczęły powstawać strefy relaksu — wydzielone pomieszczenia, w których pracownicy mogą odpocząć od swoich obowiązków, aby po chwili powrócić do nich ze świeżym umysłem.

Strefa relaksu w warszawskim oddziale Biznes Zone

Rozwiejmy wątpliwości…

Skoro pracownikowi potrzebna jest chwila ciszy, czy nie może znaleźć ustronnego miejsca lub wyjść na zewnątrz? W praktyce może, natomiast dla wizerunku przedsiębiorstwa  i komfortu pracowników korzystniejszym rozwiązaniem będzie zapewnienie mu przestrzeni do odpoczynku na terenie biura. Jej urządzenie nie musi być kosztowne: wystarczą wygodne fotele lub pufy i elementy zieleni. Ważne, aby strefa odpoczynku znajdowała się z dala od innych pomieszczeń, aby przebywający w niej pracownik miał szansę na całkowite odcięcie się od biurowej rzeczywistości.

Strefa relaksu w biurze – korzyści

Jakie korzyści przyniesie Ci praca w miejscu, które zadbało o wspólną przestrzeń sprzyjającą odpoczynkowi?

  • Będzie to przede wszystkim:
  • zwiększenie produktywności – pracownik, który ma szansę efektywnie odpoczywać, zyskuje motywację i energię do pracy,
  • zmniejszenie stresu – strefy relaksu pozwalają odciąć się od codziennej rutyny i przyczyniają się do zminimalizowania poziomu stresu w zespole,
  • poprawa samopoczucia i zdrowia psychicznego,
  • poprawa atmosfery w pracy – dzięki strefom relaksu pracownicy mają szansę poznać swoje koleżanki i kolegów i budować z nimi relacje,
  • poprawa wizerunku firmy – strefy relaksu w biurach nie są standardem; firmy, które decydują się na ich stworzenie, zyskują w oczach pracowników i potencjalnych kandydatów.

No dobrze, ale czy strefy relaksu są koniecznością?

Zespół Biznes Zone jest zgody – tak, strefy relaksu powinny znaleźć się w każdym większym biurze! Zapewnienie pracownikowi miejsca, w którym będzie mógł odpocząć od codziennych obowiązków, jest nie tylko mile widziane, ale wręcz wymagane, jeśli chcemy być uważani za nowoczesną i profesjonalną firmę.

Najnowsze wpisy

Zobacz wszystkie wpisy

Skontaktuj się z Nami

Nasi konsultanci odpowiedzą na Twoje każde pytanie